Meeting Nights

Meeting Nights zijn toffe ontmoetingsavonden voor jongeren in de leeftijd van 15-20 jaar! Houd je van lekker eten, wil je graag God en andere jongeren ontmoeten? Dan is dit de plek waar je zijn moet.

Één keer per maand samen eten, onderwijs krijgen en in kleine groep uiteen! We starten dus gezamenlijk en krijgen allemaal hetzelfde onderwerp en onderwijs, waarna we in specifieke groepen kunnen: discussiëren, leren om discipel te worden, praktisch aan de slag kunnen of gezellig met elkaar kunnen napraten over het onderwerp. 

Data 2024: 19 januari, 16 februari, 15 maart, 19 april, 24 mei en 14 juni



Hieronder nog een korte uitleg wat we allemaal kunnen doen.

Workshops

Study en Debate:

Valt het je wel eens op dat als wij bidden tot Jezus, wij daar dan heel vaak bijna automatische het woord ‘Here’ bij gebruiken?“Hij (Paulus in Rome) liet geen kans voorbijgaan om over het Koninkrijk van God te spreken. Met grote vrijmoedigheid sprak hij over de Here Jezus Christus. En niemand legde hem een strobreed in de weg” (Handelingen 28:31). Maar wat betekent het eigenlijk dat Jezus in de bijbel vaak Heer en Christus wordt genoemd?En wat betekent dat eigenlijk nu voor jouw leven met God? In deze study gaan wij dat samen ontdekken. Verder gaan wij in debat over de volgende stelling: “Jezus volgen betekent altijd in het openbaar over Hem getuigen”

Gebeds speurtocht:

In kleine groepjes loop je een route door Drachten waarbij op verschillende punten een gebedsopdracht krijgt. De opdrachten zijn gebedspunten waar je voor mag bidden op die plek. God grootmaken, bidden voor de kerken in Drachten en omgeving, voor scholen, tieners en jongeren, voor deze wereld en nog vele andere onderwerpen. De wandeling is vooral door parken dus je zult niet veel afgeleid worden. Een bijzondere en mooie ervaring.

Schilderen vanuit Gods Woord:

Ook schilderen is een vorm van aanbidding. Zeker als je creatief bent. Deze avond kan jij je laten inspireren door een bijbeltekst en aan de hand daarvan een prachtig schilderwerk maken. Het resultaat kan voor jezelf en voor de ander opbouwend en bemoedigend zijn.

Geef woorden aan jouw geloofsverhaal!
Heb jij het gevoel dat je om te getuigen geen goed verhaal hebt? Bijvoorbeeld omdat je geen duidelijk moment van bekering hebt gehad of omdat je in alle drukte niet altijd met het geloof bezig bent? We gaan samen na denken over het verhaal dat jij te vertellen hebt en hoe je dat kan formuleren. Zodat je stevig in je schoenen staat, als je wilt getuigen. God wil je namelijk gebruiken op jóuw plek. Daar hoort jóuw geloofsverhaal bij. En dat verhaal is altijd bijzonder!

Jam mee met de band

Speel jij een instrument of zou je willen zingen in een band, grijp je kans om mee te doen. In deze workshop is er ruimte om samen een nummer te spelen, coaching op een muziekstuk waar je vast op loopt of lekker samen te muziek te maken.

Aanbiddingsdans

Samen met een christen dans docent kom je in beweging om God te aanbidden.

Kosten:

Voor het hele seizoen betaal je eenmalig 20 euro. Dit is voornamelijk om de maaltijden grotendeels te kunnen bekostigen maar ook voor materiaal wat wij zullen gebruiken. Dit bedrag mag je contant meenemen naar de eerste avond. Wil je eerst een avond ‘gewoon komen’ mag dat ZEKER en hoef je nog niet te betalen. Daarna mag je beslissen of je vaker wilt komen of niet.